ფრენშაიზინგის ხელშეკრულება გრძელვადიანი ვალდებულებითი ურთიერთობაა, რომლითაც დამოუკიდებელი საწარმოები ორმხრივად კისრულობენ, საჭიროების მიხედვით, სპეციფიკურ ვალდებულებათა შესრულების გზით ხელი შეუწყონ საქონლის წარმოებას, გასაღებასა და მომსახურებათა განხორციელებას.
მისი შინაარსის უკეთ გასაგებად, უმჯობესია, გამოვყოთ ძირითადი მახასიათებლები ნორმიდან გამომდინარე:
• ფრენშაიზინგის ხელშეკრულებაში მონაწილე სუბიექტები არიან - ფრენშაიზის გამცემი და ფრენშაიზის მიმღები (როგორც წესი, ერთზე მეტი);
• მხარეებად წარმოდგენილი არიან ორგანიზაციულად დამოუკიდებელი, საკუთარი პასუხისმგებლობით მონაწილე საწარმოები. უფლება-მოვალეობები მხარეებს წარმოეშობათ ორმხრივად, ე.ი. ფრენშაიზინგის ხელშეკრულება საწარმოსა და საკუთარ ფილიალს შორის ვერ გაფორმდება;
• ფრენშაიზინგის ხელშეკრულებას ახასიათებს ხანგრძლივი მოქმედება. მისი შინაარსიდან და მხარეთა დასახული მიზნიდან გამომდინარე, მას მოკლევადიანი მოქმედება ვერ ექნება;
• ხელშეკრულების მხარეებს სფეციფიკური მიზანი და უფლება-მოვალეობები აქვთ. მათი ძირითადი მიზანია საქონლის ეფექტური წარმოება და გასაღება, ასევე მომსახურების გაწევა;
შესაძლოა, გაგიჩნდეთ კითხვები ხელშეკრულების მხარეთა უფლება-მოვალეობების სპეციფიკაზე, ფრენშაიზინგის მიმცემის პასუხისმგებლობის მოცულობაზე, ასევე, ხელშეკრულების ფორმასა და ხანგრძლივობაზე და სხვ.
კითხვების შემთხვევაში, ჩვენ დაგეხმარებით.
მფლობელობა VS საკუთრება - რა განსხვავებაა მათ შორის?
როდიდან ითვლება პირი უფლებაუნარიანად? ქმედუნარიანად?
რომელია ქურდობა? ძარცვა? ყაჩაღობა?
რა არის ნასყიდობის ხელშეკრულება?
რა არის საკუთრების უფლება და რას მოიცავს მისი შინაარსი?
რა არის დელიქტი და რა წინაპირობები აქვს?
უძრავი ქონების ადვოკატის როლი კალიფორნიაში
"ბავშვი სათავეა, დასაწყისია დიდის ადამიანისა"
სანამ ხელშეკრულებას ხელს მოაწერთ...
რა არის ქონება? მოძრავი და უძრავი ნივთი?